به گزارش وب سایت cio-today، گوگل در صدد است شبکه اجتماعی خود را به قابلیت‌هایی مجهز کند که با توجه خاص، به نیاز کسب و کارهای تجاری مختلف طراحی شده‌اند. شرکت گوگل در حال حاضر این قابلیت‌ها را به صورت آزمایشی عرضه کرده است و سازمان‌ها و شرکت‌های کاربر می‌توانند تا پایان سال ۲۰۱۳ از این قابلیت‌ها به صورت آزمایشی استفاده کنند. گوگل نیز قصد دارد تا آن زمان قابلیت‌ها و ویژگی‌های بیشتری برای گوگل پلاس طراحی کند تا بتواند گردانندگان و کارکنان کسب و کارهای مختلف را به استفاده از این شبکه اجتماعی ترغیب کند.
براساس این گزارش، گوگل متوجه شده است که استفاده از فناوری‌های پردازش ابری در بین همه شرکت‌ها و سازمان‌ها از اقبال خوبی برخوردار شده و کسب و کارهای تجاری علاقه زیادی به محصولات گوگل در این حوزه، مثل جی‌میل، گوگل کالندر، گوگل داک و گوگل درایو از خود نشان داده‌اند.
تحلیل گران معتقدند با وجود شرکت‌هایی مثل مایکروسافت و سیلزفورس و رقابت‌های فزاینده‌ای که در این حوزه وجود دارد، گوگل پلاس ظرفیت بالایی برای ورود به بازار کسب و کار‌ها دارد.
هم اکنون برخی از شرکت‌ها و سازمان‌ها از ظرفیت گوگل پلاس در فعالیت‌های کاری خود استفاده می‌کنند و گوگل نیز برای ارتقای سطح کاربری این شبکه اجتماعی، بازخورد‌ها و نظرات آن‌ها را در طرح‌ها و برنامه‌های جدید خود لحاظ می‌کند.
یکی از قابلیت‌هایی که گوگل برای ارتقای سطح امنیتی فعالیت‌های کسب و کارهای کاربر به این شبکه اجتماعی افزوده، اعمال محدودیت‌هایی برای به اشتراک گذاشتن پست‌ها و مطالب کاربران است. استفاده از این قابلیت باعث می‌شود به اشتراک گذاشتن پست‌ها و مطالب نوشته شده توسط کارکنان کسب و کارهای کاربر فقط برای کارکنان‌‌ همان شرکت یا سازمان ممکن باشد و نه برای کارکنان شرکت‌ها و یا سازمان‌های دیگر.

منبع