بوت هک کرک

بوت هک کرک

اخبار IT، آموزش امنیت و راه های مقابه با هک
بوت هک کرک

بوت هک کرک

اخبار IT، آموزش امنیت و راه های مقابه با هک

اپلی ها تروجان WireLurker را جدی بگیرند


 

امنیت

به تازگی شاهد خبری جدید از سوی مقامات امنیتی بوده ایم که مبنی بر آلوده سازی دستگاه های اپل به تروجانی قوی و خود تولید به نام WireLurker می باشد! در واقع در گذشته کمتر به اخبار امنیتی در مورد اپل برخورد کرده بوده ایم اما این بار یک رخداد امنیتی، از سمت چین رخ داده که توانسته همه اپلی ها را غافلگیر کند.

تروجان WireLurker که اخیرا از سمت یک فروشگاه اپلیکیشن در چین رواج پیدا کرده است توانسته حدود 430 نرم اقزار را آلوده کند. علاوه بر این حدود 350 هزار نفر این نرم افزار ها را دانلود کرده اند و به این صورت 350 هزار سیستم اپلی ios یا os x  هم اکنون به این تروجان آلوده است!


  ادامه مطلب ...

بزرگترین هک تاریخ



 

هکرهای روسی توانستند حدود 1,2 میلیارد رمز عبور از کارت های اعتباری را به سرقت ببرند که این سبک از سرقت اینترنتی عنوان "بزرگترین سرقت تاریخ اینترنت" را به خود اختصاص داده است.

  هکرهای روسی توانستند بیش از 1.2 میلیارد پسورد و اطلاعات محرمانه و شخصی کاربران را از حدود 420 هزار وب سایت به سرقت ببرند.


در این گزارش آمده است: "علاوه بر اطلاعات شخصی، موارد قابل توجهی از اطلاعات امنیتی کشورها نیز به سرقت رفته است. سایت های داخلی روسیه نیز از این حمله در امان نماندند. بنا به اطلاعات منتشر شده، تمام هکرها حدودا بین 20 تا 22 ساله و از جنوب روسیه وارد سایت ها شده اند."

این موضوع در حالی مطرح می شود که چندی پیش مقامات کرملین به منظور حفاظت از داده ها و اطلاعات شخصی شهروندان روسیه ای طرحی را به مجلس این کشور فرستادند که در صورت تصویب می تواند ضریب خطا و همینطور فاش شدن اطلاعات شخصی را به پایین ترین حد خود برساند.

بر اساس این طرح تا سال 2016 میلادی، شرکت های اینترنتی که در زمینه صفحات اجتماعی فعالیت دارند یا بانک های روسیه بایستی سرورهای خود را به داخل روسیه منتقل کنند در غیر این صورت سایت ها و منابع اطلاع رسانی آنها مسدود خواهند شد.

منبعفاوا نیوز