بوت هک کرک

بوت هک کرک

اخبار IT، آموزش امنیت و راه های مقابه با هک
بوت هک کرک

بوت هک کرک

اخبار IT، آموزش امنیت و راه های مقابه با هک

جایگزینی هارد دیسک‌ها با ذخیره‌سازی آنلاین

همان طور که بلایای طبیعی و انسانی از جمله سیل، آتش‌سوزی، طوفان و... همگی تهدیدی برای از بین رفتن فایل‌های با ارزش افراد مانند عکس‌ها، موسیقی‌های مورد علاقه، مستندات و ... می‌باشند، موارد بسیار دیگری همچون سرقت، پاک شدن فایل‌ها به‌صورت تصادفی توسط اشخاص یا نرم‌افزارهای مخرب، خراب شدن هارد دیسک و مانند این‌ها همه خطرات بالقوه برای اطلاعات هستند. چون هیچ روشی برای پیش‌بینی فجایع وجود ندارد، ذخیره کردن فایل‌ها از طریق سرویس‌های ذخیره‌سازی آنلاین یکی از بهترین راه‌ها برای محافظت از آنهاست.

ادامه مطلب ...

انتخاب JPEG به عنوان محبوب‌ترین فرمت تصویری جهان

فرمت PNG نخستین بار در سال ۱۹۹۵ با هدف پاسخگویی به فرمت GIF وارد بازار شد و در عین حال توانست کیفیت و قابلیت‌های بیشتری نسبت به آن ارایه دهد.
شماران سیستم - این فرمت تصویری هم‌اکنون در ۷۲ درصد پایگاه‌های اینترنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد که گفته می‌شود محبوبیت آن همچنان رو به افزایش است.

کارشناسان در یک مطالعه جدید به این نتیجه رسیدند که بر خلاف تلاش‌های فراوان برای زنده نگاه داشتن فرمت تصویری GIF، از محبوبیت این فرمت نزد کاربران و پایگاه‌های اینترنتی کاسته شده است.

این مطالعه توسط مرکز W3Techs انجام و در پایان مشخص شد که هم‌‌اکنون ۴/۶۲ درصد از پایگاه‌های اینترنتی تصاویر خود را مبتنی بر فرمت PNG منتشر می‌کنند و در مقابل، ۳/۶۲ درصد تصاویر مبتنی بر فرمت GIF به نمایش درمی‌آیند.

دو فرمت GIF و PNG مخصوص فشرده‌سازی تصاویر طراحی شده‌اند و اساس آنها به‌گونه‌ای است که طی فرآیند یاد شده هیچ بخشی از اطلاعات را از بین نمی‌برند.

فرمت PNG نخستین بار در سال ۱۹۹۵ با هدف پاسخگویی به فرمت GIF وارد بازار شد و در عین حال توانست کیفیت و قابلیت‌های بیشتری نسبت به آن ارایه دهد.

با این وجود، فرمت JPEG که طی فرآیند ذخیره‌سازی تصاویر بخشی از اطلاعات مربوط به آن را از بین می‌برد همچنان توانسته است عنوان محبوب‌ترین فرمت تصویری جهان را از آن خود کند.

این فرمت تصویری هم‌اکنون در ۷۲ درصد پایگاه‌های اینترنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد که گفته می‌شود محبوبیت آن همچنان رو به افزایش است.

دانلود این دفترچه خاطرات را از دست ندهید!

خاطره نویسی کار پسندیده ایست که از زمان دور مردم به نوشتن آن می پرداختند تا در سال ها یا اوقات آینده خاطرات از مطالعه خاطرات خود لذت ببرند. همانطور که در عصر حاضر برای هر چیز نرم افزار در کامپیوتر ساخته می شود برای خاطره نویسی هم نرم افزارهای زیادی ساخته شده است که یکی از آن ها نرم افزار دفترچه خاطرات فارسی تحت نام I Memory می باشد.

نرم افزار خاطره نویسی I Memory’S با محیط فارسی و فوق العاده قدرتمند، قادر است تا به آسانی به شما کمک کند تا خاطرات خود را با امکانات زیاد به بهترین نحوه در نرم افزار ثبت نمایید.

برای دانلود کلیک کنید

دانلود نرم افزار امنیتی نود ۳۲

ESET Smart Security 6.0.308.0 Final یک راه حل امنیت اینترنت چند منظوره با ویژگی های جدید ضد سرقت است که ابزارهایی را برای پیدا کردن لپ تاپ گم شده شما می دهد. فایروال شخصی و ضد فیشینگ از اطلاعات شما در برابر سارقان هویت و کلاهبرداری های دیگر محافظت می کند. این نرم افزار امنیتی، آخرین و کامل ترین نسخه نرم افزار امنیتی شرکت Eset که شامل آنتی ویروس، فایروال و آنتی اسپای ور بوده که قابلیت حفاظت از کامپیوترهای مجاور را با استفاده از NetWork دارا می باشند. امروزه با افزایش ویروس های کامپیوتری و دیگر خطرات اینترنتی استفاده از یک آنتی ویروس قدرتمند لازمه وصل شدن به شبکه اینترنت می باشد زیرا هستد کاربرانی که فایل ها و اسناد مهمی را بر روی کامپیوتر خود ذخیره می کنند و با یک غفلت ممکن است تمامی این اسناد را از دست بدهند. از طرف دیگر مشکلات استفاده از برخی از آنتی ویروس ها از جمله: پایین آوردن سرعت کامپیوتر، آپدیت های حجیم و دادن پیام های پی در پی و خسته کننده باعث شده است که برخی از کاربران از آنتی ویروس استفاده نکنند! چاره چیست؟ آیا آنتی ویرویس وجود دارد که بدون پایین آوردن سرعت سیستم به طور همه جانبه و تمام وقت از کامپیوتر محافظت کند. این نرم افزار محصولی از کمپانی ESET، نرم افزار امنیتی بسیار سریع، قدرتمند و آرام برای محافظت همه جانبه و تمام وقت از سیستم در برابر انواع ویروس ها، کرم های اینترنتی، برنامه های جاسوسی، تروجان ها، هکر ها و سرقت های اینترنتی می باشد.

برای دانلود کلیک کنید

بزرگترین دلایل سوختن فلش مموری چیست؟


یکی از بزرگ ترین دلایل سوختن فلش مموری، بروز مشکل در پورت های USB جلوی کیس است و باید گفت این پورت ها باید با توجه به دفترچه مادربورد به مادربورد وصل شوند.اما اگر فردی که کامپیوتر شخصی را اسمبل کرده به درستی پین های این پورت را تنظیم نکرده باشد، ممکن است برق جا به جا به فلش وی وارد و باعث سوختن فلش شود. وی در ادامه به حالت Quick removal اشاره کرد و افزود: این حالت که حالت پیش فرض نیز هست، برای سریع جدا کردن فلش مموری است و در این زمان، فلش به safely remove نیاز ندارد و بعد از اتمام کار می توان بدون انجام هیچ کاری فلش را از کامپیوتر جدا کرد و حالت دوم نیز Better performance نام دارد و همان طور که از اسم این حالت مشخص است از حالت قبلی عملکرد بهتر و پرسرعت تری دارد، اما در این حالت کاربر حتما باید قبل از جدا کردن فلش تان از کامپیوتر آن را Safely remove کند و گرنه احتمال سوختن و خراب شدن آن بسیار بالا می رود. کاظمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر کاربر روی گزینه better performance باشد و یک دفعه فلش را از سیستم جدا کند، فلش می سوزد گفت: این موضوع ربطی به سوختن یا نسوختن ندارد، فقط ممکن است برخی اطلاعات اضافه (به عنوان Cache) که ویندوز برای کار سریع تر، در هر لحظه روی فلش می نویسد یا از روی آن می خواند و روی درایو C می نویسد، ناقص نوشته شود که البته این هم جای نگرانی ندارد.
وی در ادامه پیشنهاد داد که کاربران تا حد ممکن در کامپیوترهای عمومی، فلش را به پورت های پشت کیس بزنند، چرا که آن پورت ها طبیعتا توسط شرکت به مادربورد متصل شده اند و امن هستند.

تغییر شیوه‎ محاسبه‎ سرویس‌ ADSL از هفته‎ آینده

رضوانی گفت: از این رو منتظر هستیم که تمام شرکت‌ها آماده شوند و یکباره زمان اجرای دستورالعمل جدید ADSL را اطلاع‌رسانی کنیم.

ادامه مطلب ...

شبکه های تلویزونی جهان را به صورت آنلاین تماشا کنید

این نرم افزار کاربردی به شما امکان مشاهده شبکه های تلویزیونی تمام جهان را می دهد. بی شک برای شما پیش آمده که هنگام تماشای یک شبکه از کیفیت تصویر پایین یا نویز به ستوه آماده باشید و یا نمی توانید بسیاری از شبکه ها را با گیرنده های معمولی دریافت نمایید یقینا بهترین انتخاب برای شما این نرم افزار می باشد زیرا قابلیت پشتیبانی از ۱۸۰۰ شبکه تلویزیونی و ۶۰۰ شبکه رادیویی از ۱۰۰ کشور دنیا را دارا می باشد. از مزایای این نرم افزار می توان به پشتیبانی از ۲۵ زبان زنده دنیا و امکان ضبط پیشرفته و قابلیت نمایش تصویر در تصویر به صورت همزمان نام برد. شما به راحتی می توانید در تنظیمات ضبط تاریخ و ساعت شروع ضبط و نام کانال مورد نظر را وارد نموده و اقدام به ذخیره سازی آن بر روی رایانه شخصی خود نمایید و در هر زمان با استفاده از پلیرهای معمولی اقدام به تماشای برنامه دلخواه خود نمایید.

برای دانلود کلیک کنید

دانلود کتاب میوه درمانی

میوه ها نعمت های خوش طعم و خوشمزه پروردگار یکتاست که روزی بنده ها قرار داده شده است، میوه ها تنها برای سیر کردن شکم خلق نشده بلکه از میوجات و نعمات الهی میتوان استفاده های خوب مختلفی را نیز نمود.

میوه درمانی چیست؟

میوه درمانی یکی از مواردی است که شما میتوانید به درمان درد ها و مریضی های خود بپردازید. در میوه درمانی هیچگونه داروی شیمیایی استفاده نخواهد شد، فقط از میوه ها تحت شرایط خاص استفاده مینمایید و به لطف خدا و وسیله میوه ها مریضی های تان درمان خواهد شد. در کتاب میوه درمانی با بهره گیری از دستورات اسلامی شما با روش درمان مریضی ها با استفاده از دستورات اسلامی آشنا خواهید شد. در این کتاب احادیث مختلف از معصومین (ع) روایت شده در باب میوه درمانی ذکر شده است.

برای دانلود کلیک کنید

مصرف جوهر چاپگر خود را به راحتی کاهش دهید

 Adobe LeanPrint همانطور که از اسم نرم افزار پیداست ساخته شده توسط شرکت ادوب می باشد که این نرم افزار در زمینه مدیریت جوهر دستگاه های چاپ می باشد. اگر شما دارای دستگاه های چاپ در منزل یا محل کار خود می باشید و همواره با این اوصاف که کارتریج ها و جوهر ها چندین برابر شده اند دچار مشکل شده اید و یا حتی در حالت عادی مصرف بالایی از مواد مصرفی چاپ را دارا می باشید بهتر است که این ادعای غول جهانی در زمینه گرافک یعنی شرکت ادوب را دانلود نمایید تا مشاهده کنید چگونه پس از نصب این ابزار میزان مصرف جوهر شما در حد نصف مقدار قبلی می شود. این شرکت ادعا نموده است که این ابزار با تنظیمات خاصی که به صورت مستقیم در اختیار چاپگر قرار می دهد کاری می کند تا چاپگر با همان کیفیت و کنتراست تصویر اولیه و اما با ۵۰ درصد کمتر از میزان اولیه اقدام به چاپ نماید. این نرم افزار با پشتیبانی از حالت چاپ توسط نرم افزار های Fire Fox, Opera و Adobe Pdf توانایی چاپ مستقیم توسط دکمه پرینت را با حالت بهینه سازی مصرف جوهر دارا می باشد.

برای دانلود کلیک کنید