بوت هک کرک

بوت هک کرک

اخبار IT، آموزش امنیت و راه های مقابه با هک
بوت هک کرک

بوت هک کرک

اخبار IT، آموزش امنیت و راه های مقابه با هک

دانلود این اسکرین سیور را از دست ندهید!

از جذاب ترین اسکرین سیورهای موجود می توان به Cascade Screensaver اشاره نمود که یکی از نمونه های بسیار ساده اما زیبایی است که تا به حال عرضه شده است. این اسکرین سیور یا محافظ صفحه نمایش بسیار ساده یک طبیعت زیبا و دلنشین را به تصویر می کشد که در آن بارش باران بهاری به همراه یک رودخانه در حال حرکت نشان داده می شود. موزیک بسیار دلنشینی که همراه با صدای آب و باران است آرامشی فوق العاده به کاربر هدیه می دهد.

حجم پائین این محافظ صفحه نمایش به همراه رنگ های شاد و همچنین حرکت زیبای قطرات باران و رودخانه از خصوصیاتی هستند که در Cascade Screensaver به چشم می خورند. این اسکرین سیور با انواع سیستم ها سازگاری داشته و به واسطه حجم پائینش به سادگی هم بارگزاری و اجرا می شود.

برای دانلود کلیک کنید

اپل به دنبال خرید یک شرکت نقشه‌ساز؟

Waze یک شبکه اجتماعی ناوبری است، به این معنا که کاربران انسانی می‌توانند مواردی همچون ایست بازرسی، ترافیک، تصادف، خرابی جاده و غیره را به آن بیافزاید و در واقع به دیگران گزارش دهند.
شماران سیستم -  اپل برای حل مشکل نقشه‌های خود، راهکارهایی را در دستور کار خود قرار داده است که ظاهراً خرید شرکت Waze یکی از آنهاست.

برخی گزارش‌های تاییدنشده حاکی از آن است که اپل قصد دارد برای بهبود سرویس جنجال‌برانگیز نقشه‌های خود، شرکت Waze را خریداری کند.

به نقل از سی‌نت، اپل پیشنهاد ۴۰۰ میلیون دلار نقد و ۱۰۰ میلیون دلار پاداش به این شرکت کرده ولی مدیران Waze خواهان دریافت ۷۵۰ میلیون دلار هستند.

Waze یک شبکه اجتماعی ناوبری است، به این معنا که کاربران انسانی می‌توانند مواردی همچون ایست بازرسی، ترافیک، تصادف، خرابی جاده و غیره را به آن بیافزاید و در واقع به دیگران گزارش دهند.

شرکت Waze که چندسالی بیش از تاسیس آن نمی‌گذرد، با ارائه برنامه‌های متنوع و کاربردی در زمینه راهیابی، محبوبیت بسیاری کسب کرده است.

در حال حاضر ۳۰ میلیون نفر در کشورهای مختلف جهان از سرویس ناوبری این شرکت استفاده می‌کنند.

همچنین این برنامه به یکی از پرفروش‌ترین‌های اپ استور تبدیل شده است.

گفتنی است سرویس نقشه اپل که با سیستم عامل iOS ۶ اپل عرضه شد، دارای ایرادهای متعددی است و همین امر نارضایتی شدید کاربران را به دنبال داشته است.

بعضاً دیده شده که این نقشه‌ها دارای دقت بسیار پایین و جابجایی‌های فراوانی است.

اپل برای حل این مشکل بزرگ، راهکارهایی را در دستور کار خود قرار داده است که ظاهراً خرید شرکت Waze یکی از آنهاست.

تماس صوتی و تصویری رایگان برقرار کنید

Skype نام نرم افزاری می باشد که به شما امکان برقراری ارتباط صوتی را با دوستان از طریق اینترنت فراهم می کند. این برنامه همانند تلفن عمل کرده و دو طرفی که قصد ارتباط با یکدیگر را دارند باید این برنامه را نصب داشته باشند. همچنین در این برنامه امکان برقراری ارتباط تصویری به وسیله دوربین های اینترنتی و گفتگوی متنی و حتی انتقال فایل نیز وجود دارد. این نرم افزار از کیفیت بالایی در انتقال صدا برخوردار می باشد حتی بیشتر از ارتباط تلفنی که از مناطق دور برقرار می شود. به عنوان مثال شما اگر از داخل ایران به یکی از اقوام خود در کشوری نظیر فرانسه تماس بگیرید در هنگام صحبت باید مکث کرده تا صدا با کمی تاخیر به شما و یا طرف مقابلتان برسد، اما به کمک این نرم افزار شما به راحتی با دورترین مناطق نیز می توانید با وضوح و کیفیت بالا تماس بگیرید. این برنامه مانند دیگر برنامه های مشابه همانند یاهو مسنجر در هنگام برقراری ارتباط صوتی دچار قطعی و نویزهایی که باعث اختلال در صدا می شوند نمی شود.

برای استفاده از این نرم افزار بعد از نصب برنامه کافیست شما از طریق نرم افزار در سایت این برنامه ثبت نام کرده و برای خود یک شناسه کاربری شخصی بسازید.

از دیگر امکانات این برنامه یافتن دیگر افرادی که از این برنامه استفاده می کنند و امکان برقراری تماس با آنها می باشد. شما می توانید آن ها را به لیست دوستان خود در برنامه اضافه کنید. همچنین شما این امکان را خواهید داشت تا دوستان خود را طبقه بندی کنید.

از قابلیت های دیگر این نرم افزار می توان به تماس تلفنی به شماره تلفن های دیگر اشاره کرد. به این صورت که شماره تلفن دوست خود را در برنامه وارد می کنید و با او تماس می گیرید! به این صورت در واقع شما از اینترنت با تلفن شخصی دوستتان تماس گرفته اید (البته این قابلیت رایگان نیست).

برای دانلود کلیک کنید

گران‌ و ارزان‌ترین مکالمات برای کدام کشور‌هاست؟

کشور‌های اسانسیون، دیگوگارسیا و جزایر نور فولک نیز در سطح شانزدهم تعرفه‌ها قرار گرفته‌اند و برای هر دقیقه مکالمه با آنها تعرفه‌ای ۱۰ هزار تومانی در نظر گرفته شده است.
ایسنا - خواندن این مقاله برای کسانی که دوستان و اقوامی در کشورهای خارجی دارند و ترجیح می‌دهند بدانند نرخ مکالمه تلفنی برای آنها چقدر محاسبه می‌شود، می‌تواند مفید باشد.
گران‌ و ارزان‌ترین مکالمات برای کدام کشور‌هاست؟

براساس آخرین تعرفه‌های اعلام شده کشور‌هایی که هر دقیقه مکالمه با تلفن ثابت آنها ۷۰ تومان قیمت دارد، ارزان‌ترین و کشور‌هایی که کاربر برای هر دقیقه مکالمه با آنها به پرداخت ۱۰ هزار تومان ملزم می‌شود، گران‌ترین کشور‌های ارتباطاتی به‌شمار می‌روند.

بنابر تعرفه‌های جدیدی که سازمان تنظیم مقررات ارتباطات به درخواست شرکت زیرساخت اعمال کرده، از این پس کم‌ترین تعرفه‌ برای مکالمه با تلفن ثابت کشور‌های دیگر ۷۰ تومان خواهد بود و کشور‌های کانادا، چین، کرواسی، دانمارک، فرانسه، آلمان، یونان، هنگ‌کنگ، مجارستان، هند، ایرلند، ایتالیا، لوگزامبورگ، هلند، نیوزیلند، نروژ، پرتغال، پورتوریکو، رومانی، روسیه، سنگاپور، اسپانیا، سوئد، سوئیس، تایوان، ترکیه، انگلستان، آمریکا و ونزوئلا به عنوان ارزان‌ترین کشور‌ها در زمینه‌ تلفن ثابت به‌شمار می‌روند.

کشور‌های اسانسیون، دیگوگارسیا و جزایر نور فولک نیز در سطح شانزدهم تعرفه‌ها قرار گرفته‌اند و برای هر دقیقه مکالمه با آنها تعرفه‌ای ۱۰ هزار تومانی در نظر گرفته شده است.

تیمور شرقی، سنت هلن، سائوتومه و پرنسیپ، جزایر سلیمان، توکلائو، والیس وفوتونا نیز دیگر کشور‌های گرانی هستند که هر دقیقه مکالمه با آنها تعرفه‌ای معادل شش هزار تومان دارد.

نصب نرم‌افزار جدید امنیتی در کافی‌نت‌ها

این نرم‌افزار ویژه که iCafe Manager نام گرفته، در تمام جنبه‌های مدیریتی از جمله حسابداری، مدیریت پایانه‌ها و ذخیره‌سازی داده‌های افراد کاربرد دارد و محیط مناسبی را برای کاربران فراهم می‌آورد.
شماران سیستم - به این ترتیب کافی‌نت‌ها می‌توانند به ارتقاء سطح امنیت ملی کمک کنند.

پلیس شهر نویدا (Noida) از مدیران هفتاد کافی‌نت شهر خواسته است با نصب یک نرم‌افزار جدید، به افزایش امنیت شهر کمک کنند.

نویدا شهری است در ایالت اوتار پرادش هند واقع در شمال این کشور.

به نقل از بیزینس استاندارد، این نرم‌افزار جلوی سوءاستفاده از رایانه‌ها را می‌گیرد.

یک مقام مسئول در پلیس ضدجرایم هند با اشاره به این که کافی‌نت‌های نویدا می‌توانند این نرم‌افزار را به رایگان مورد استفاده قرار دهند، گفت به این ترتیب آنها با امن ساختن رایانه‌های خود، به ارتقاء سطح امنیت ملی کمک می‌کنند.

این نرم‌افزار ویژه که iCafe Manager نام گرفته، در تمام جنبه‌های مدیریتی از جمله حسابداری، مدیریت پایانه‌ها و ذخیره‌سازی داده‌های افراد کاربرد دارد و محیط مناسبی را برای کاربران فراهم می‌آورد.

iCafe Manager با قوانین جدید مربوط به کافی‌نت‌ها کاملاً تطابق و هماهنگی دارد.

فروش بیش از یک میلیون Raspberry Pi تا کنون

اکنون این مینی کامپیوتر جمع و جور به دلیل قیمت بسیار مناسب و همچنین قابلیت هک پذیری بالا، تبدیل به یکی از گزینه های محبوب بسیاری از کاربران حرفه ای شده است.
نارنجی: باز هم گزارش ها درباره یکی دیگر از محصولات نوپای دنیای دیجیتال به میدان آمده اند و این بار خبر از موفقیت کامپیوتر لینوکسی ۳۵ دلاری رسپبری پی دارند. اگر به خاطر داشته باشید، این کامپیوتر کوچک تنها طی ۲۴ ساعت پیش فروش محصول خود را به پایان رساند. و البته عرضه آن به دلیل مشکلات تولید و توزیع، با تاخیر روبرو شد. اما با شروع عرضه آن در آوریل ۲۰۱۲، رسپبری پی بالاخره توانست به رکوردهای تازه ای دست یابد.

این شرکت هفته جاری را برای اعلام میزان موفقیت خود انتخاب کرده و می گوید یکی از دو توزیع کننده عمده رسپبری تا کنون به تنهایی نیم میلیون دستگاه از این گجت جذاب را به فروش رسانده است.

بنیاد رسپبری پی در سایت خود نوشته است:

Premier Farnell تنها یکی از دو توزیع کننده رسمی محصولات ما است. و تا کنون هیچ اطلاعات به روزی از توزیع کننده دوم (RS Components) در اختیار نداریم. اما منابع پرمیر فرنل می گویند احتمالا تا کنون بیش از یک میلیون رسپبری پای در دنیا به فروش رفته است.

اکنون این مینی کامپیوتر جمع و جور به دلیل قیمت بسیار مناسب و همچنین قابلیت هک پذیری بالا، تبدیل به یکی از گزینه های محبوب بسیاری از کاربران حرفه ای شده است. به گونه ای که بنیاد رسپبری پی ماه گذشته سایت Pi Store را برای عرضه و اشتراک گذاری اپلیکیشن های نوشته شده برای این کامپیوتر، راه اندازی کرد.

لغو برنامه های Windows RT سامسونگ در آمریکا

آقای اباری افزوده است که در صورت افزایش تقاضا برای ویندوز آر تی و اقبال بازار به سمت این سیستم عامل، آنها در تصمیم شان تجدید نظر خواهند کرد. البته سامسونگ اولین شرکتی نیست که عطای ویندوز RT را به لقایش بخشیده است.
نارنجی: در ادامه موج جدیدی از هماوردی های سامسونگ و مایکروسافت، این شرکت کره ای اعلام کرد که عرضه ابزارهای ویندوز آر تی خود در آمریکا را لغو کرده است. چندی پیش سامسونگ از تبلت 10.1 اینچی آتیو تب رونمایی کرد که دارای پردازنده ARM و سیستم عامل ویندوز RT است.

Mike Abary، معاون ارشد تجارت تبلت و PC سامسونگ آمریکا در مصاحبه ای با سی نت گفته که شرکای توزیع کننده محصولات این شرکت در امریکا از اشتیاق نسبتا کم بازار آمریکا برای به چنین محصولاتی خبر می دهند. لذا آگاهی دادن به مصرف کنندگان در خصوص مزایا و منافع ویندوز RT مستلزم هزینه بالا و مدت زمان طولانی است.

این تصمیم سامسونگ ممکن است باعث آسیب به مایکروسافت شود. آن هم هنگامی که این شرکت بیش از هر زمان دیگر به دنبال افزایش سهم خود از بازار ابزارهای موبایل است. سامسونگ یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان اسمارت فون و تبلت در دنیا است و بدون پشتیبانی آنها، Windows RT شانس بسیار کمتری برای موفقیت خواهد داشت.

آقای اباری افزوده است که در صورت افزایش تقاضا برای ویندوز آر تی و اقبال بازار به سمت این سیستم عامل، آنها در تصمیم شان تجدید نظر خواهند کرد. البته سامسونگ اولین شرکتی نیست که عطای ویندوز RT را به لقایش بخشیده است. قبل از این هیولت پاکارد هم پس از عرضه سرفیس توسط مایکروسافت ، از بازار تبلت های ویندوز آر تی پا پس کشیده بود. شما سرنوشت این سیستم عامل نوپا را چگونه پیش بینی می کنید؟

قدرتمندترین نرم افزار دانلود / افزایش 5 برابری سرعت دانلود

Internet Download Manager یکی از قدرتمند ترین نرم افزارهای مدیریت دانلود میباشد. شتاب دهنده دانلود این دانلود منیجر یکی از بی رغیب ترین ها میباشد. که با آن شما میتوانید با سرعت فوق العاده بالا و با سرعتی باورنکردی از اینترنت دانلود کنید. شما با این نرم افزار با تمامی مروگر ها و تمامی سیستم عاملهای موجود سازگاری کامل را دارد و شما میتوانید با نصب این دانلود منیجر به راحتی از سایتهای YouTube, Google Video, MySpaceTV به راحتی بدون نیاز به نرم افزار خاص در این زمینه دانلود کنید. این نرم افزار میتوانید سرعت دانلود را تا %۵۰۰ افزایش می دهد.

بر خلاف دیگر دانلود منیجر ها که قبل از شروع به دانلود فایل ها را قطعه قطعه می کنند IDM در هنگام دانلود و بسته به سرعت اینترنت یا … File ها را قطعه قطعه کرده و دانلود می کند که این عمل باعث بهبود سرعت دانلود و دریافت File خواهد شد از ویژگی های این نرم افزار می توان به ظاهری ساده، پشتیبانی از اکثر مرور گرهای محبوب، نصب آسان، قابلیت ادامه یافتن دانلود بعد از قطع اتصال از اینترنت، زمانبدنی دانلودها و … اشاره کرد.

برنامه های مدیریت دانلود یکی از ابزار مهم اینترنتی برای ما کاریران ایرانی میباشد بیشتر قریب به اتفاق ما کاربران اینترنت از اینترنت دیال آپ برای اتصال شدن به اینترنت استفاده میکنیم و برای دانلود فایلهای حجیم یه یک دانلود منیجر خوب احتیاج داریم که فایلهای دانلود ما را تکه تکه کرده و به بخشهای کوچک تقسیم کرده تا سرعت دانلود فایلها بیشتر شود. چنانچه در هنگام دانلود فایل اینترنت شما قطع گردد و یا مشکلی برای دانلود فایل بوجود آید. این امکان را دارید که ادامه دانلود را انجام دهید. و فایل دانلود شده شما از میان نمی رود اگر شما بدون یک برنامه مدیریت دانلود این کار را انجام دهید مجبور خواهید شد فایل را از ابتدا دانلود کنید. با استفاده از این نرم افزار شما میتوانید به راحتی سرعت دانلود فایل و مقدار دانلود شده و زمان باقی مانده خود را مشاهده نمایید. با بهینه سازی سرعت دانلود شما میتوانید در هنگام دانلود کردن فایل به مشاهده سایتهای اینترنتی خود بپردازید و این نرم افزار به صورت هوشمند از سرعت خود کاسته و دوباره با سرعت بالا به دانلود فایل می پردازد تا شما بتوانید از گشت و گذار در اینترنت لذت کافی را درهنگام دانلود ببرید.

برای دانلود کلیک کنید

توقف تولید نکسوس 4

شاید توقف تولید محصولی که 2 بار در امریکا و نیز در سایر مناطق دنیا موجودی آنلاین آن به اتمام رسیده در وهله اول عجیب به نظر بیاید ولی مسئله این است که به واقع معلوم نیست محبوبیت نکسوس 4 به چه میزان است.
نارنجی: اگر از کسانی هستید که در اقصی نقاط دنیا منتظر نشسته اند تا نکسوس 4 را خریداری کنند بد نیست این شایعه را هم مد نظر قرار دهید. گفته می شود که LG تولید نکسوس 4 را متوقف می کند تا با تمرکز بیشتری بر روی محصولات آینده کار کند.

International Business Times با ذکر این مورد می گوید که تولید این محصول در شرف توقف است و LG دارد بر روی چند تلفن پرچمدار برای ارائه در MWC 2013 که ماه آینده در بارسلون برگزار خواهد شد، کار می کند.

جدای از این مورد، LG در نمایشگاه CES که به پایان آن رسیده ایم نیز بیان داشت: «ما به واسطه مشارکت با گوگل، تلفن هوشمند نکسوس 4 را معرفی کردیم و این یکی از چند دستگاهی است که از مشارکت رو به رشد ما با این کمپانی گزیده کار (گوگل) به بازار خواهد آمد.» آیا باید به زودی -مثلاً در کنگره جهانی موبایل (MWC)، منتظر نکسوس 5 باشیم؟

به هر حال آنچه پیدا است، کمبود نکسوس 4 است به شکلی که در فروشگاه گوگل پلی نیز برای سفارش موجود نیست و این علاوه بر انتظار عده زیادی از خریداران آن برای دریافت تلفن هوشمند خود است.

شاید توقف تولید محصولی که 2 بار در امریکا و نیز در سایر مناطق دنیا موجودی آنلاین آن به اتمام رسیده در وهله اول عجیب به نظر بیاید ولی مسئله این است که به واقع معلوم نیست محبوبیت نکسوس 4 به چه میزان است. تخمین ها به فروش 500 هزار عددی آن اشاره دارند که با توجه قیمت پایین اش چندان راضی کننده به نظر نمی رسد. کافی است به آمار فروش گلکسی اس و گلکسی نوت که میلیون است بنگریم.

باید دید آیا گوگل برای نسل بعدی نکسوس فون نیز به ال جی اعتماد خواهد کرد (چیزی که در مورد دو نسل قبل از آن در مورد سامسونگ رخ داده بود) یا اینکه تولید آن را به کمپانی دیگری می سپارد.

ریم: در سال 2013 حداقل 6 تلفن جدید ارائه می کنیم

باید دید در این بازگشت دوباره، اقبال مصرف کنندگان به پادشاه روزهای قدیم بازار تلفن های هوشمند چگونه خواهد بود.
نارنجی: نزدیک به دو هفته تا مراسم حیاتی رونمایی از سیستم عامل نجات بخش بلکبری 10 و تلفن های جدید RIM باقی مانده و این کمپانی می گوید که 2 دستگاه جدید در روز 30 ژانویه و 4 دستگاه جدید در طول ماه های بعدی معرفی خواهد کرد.

مدیر بازاریابی ریم آقای «فرانک بولبن» در حاشیه CES گفت که تلفن های جدید در رده های قیمتی پایین، میانه و بالای بازار ارائه خواهند شد و ابتدا در مراسم آخر ماه میلادی، دو تلفن یکی تمام لمسی و دیگری با کیبورد Qwerty معرفی خواهد شد.

پلتفرم جدید با 70 هزار اپلیکیشن آماده رونمایی خواهد شد که البته در قیاس با اندروید و iOS که در حال حمله به عدد 1 میلیون اپلیکیشن هستند، کم به حساب می آید ولی برای شروع خوب است و طبق گفته آقای بولبن پشتیبانی توسعه دهندگان از بلک بری 10 نیز قوی است.

باید دید در این بازگشت دوباره، اقبال مصرف کنندگان به پادشاه روزهای قدیم بازار تلفن های هوشمند چگونه خواهد بود.